piątek, 28 lutego 2014

Pasta al tonno czyli makaron z tuńczykiem

Jeśli nie macie dużo czasu, ale chcecie spróbować dobrego włoskiego przepisu na makaron, to polecam sos pomidorowy z tuńczykiem.
Przygotowanie jest bajecznie proste, więc nawet najmniej doświadczone kucharki mogą być pewne sukcesu. Polecam!

Składniki (dla 4 osób)
350 gr makaronu
1 ząbek czosnku
200 gr tuńczyka z puszki
400 gr przecieru pomidorowego
2 łyżki oleju z oliwy
1 łyżeczka posiekanej natki pietruszki
Sól

Przygotowanie
Przepis ten jest na tyle szybki, że na początek najlepiej jest wstawić w garnku wodę na makaron, a w międzyczasie zająć się przygotowaniem sosu.
Na dużej i dość głębokiej patelni rozgrzać olej z oliwy.
Wycisnąć czosnek, wrzucić na patelnię i podsmażyć na wolnym ogniu aż zacznie się złocić.
Dodać tuńczyka, wymieszać z olejem i czosnkiem tak aby nabrał aromatu.
Po około minucie dodać przecier pomidorowy i posolić do smaku.
Gotować aż sos będzie miał odpowiednio gęstą konsystencję (trudno jest mi podać czas w minutach, bo wszystko zależy od zastosowanego przecieru).
Kiedy sos jest gotowy, dodać posiekaną natkę pietruszki.
Ugotowany makaron wrzucić do sosu, dokładnie wymieszać i gotowe!
Dla miłośników wina dodam, że z tą potrawą doskonale współgra białe wytrawne wino, najlepiej sycylijskie.
Smacznego!

przepis z tuńczykiem

8 komentarzy:

  1. Danie wygląda przepysznie, aż zgłodniałam. Koniecznie muszę Wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście smakuje lepiej niż wygląda ;) Mam nadzieję, że niedługo sama to potwierdzisz :)

      Usuń
  2. próbowałam robić z koncentratu, spróbuję z przecierem :) uwielbiam te dania, które zaczynamy od wstawienia wody na makaron i całość trwa tyle co gotowanie wody i makaronu ;)

    PS. Może usuniesz te zagadkowe hasła potrzebne do komentarzy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umieściłam ten przepis po naszej ostatniej rozmowie :)
      P.S.
      Dzięki za wskazówkę, nawet nie wiedziałam, że to mam. Wydaje mi się, że usunęłam :)

      Usuń
    2. Usunęłaś - to znacznie ułatwi :D Spróbujemy tego przepisu, a i ryżu poszukam :D

      Usuń
    3. Super :) jeszcze raz dzięki i do usłyszenia :)

      Usuń
  3. u mnie wciąż trwa Walentynkowy konkurs - Serdecznie Zapraszam :))
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2014/02/walentynkowy-konkurs-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń