czwartek, 10 kwietnia 2014

Teatr Małego Widza - Mama Afrika

Warszawa da się lubić nie tylko dlatego, że jest dużo oswojonych wiewiórek, które jedzą z ręki (nie mojego rozbójnika oczywiście, ale tej dobrodusznej staruszki o ciepłym usposobieniu).


Zaletą miasta są też świetnie wyposażone place zabaw położone nie tylko na blokowych osiedlach, ale też w malowniczym otoczeniu, na przykład w Parku Skaryszewskim.

Mama Afrika

Najlepsze jest jednak, że zawsze w niedzielę można znaleźć ciekawą alternatywę na spędzenie miłego poranka z maluchem.
Przedwczoraj wróciliśmy właśnie z "długiego weekendu" w Warszawie, gdzie zgodnie z naszą tradycją, poszliśmy na spektakl w Teatrze Małego Widza.
Nigdy nie wyszłam stamtąd rozczarowana, więc i tym razem jeszcze przed wyjazdem zarezerwowałam dwa bilety na Mama Afrika (więcej informacji tutaj).
Miał to być koncert muzyki afrykańskiej dla dzieci w wieku 1-5 lat, ale znając teatr wiedziałam, że nie ograniczą się do odbędnienia kilku kawałków, tylko czymś nas zaskoczą. I co? I miałam rację!
Mama Afrika nie jest typowym koncertem, na którym widownia siedzi grzecznie i słucha. Nazwałabym to raczej ewentem muzycznym doskonale zorganizowanym z myślą o wrażliwości najmłodszych.

Dużo się mówi o roli muzyki w rozwoju maluchów. Często podkreśla się, że muzyka, zwłaszcza klasyczna,  wzmacnia pamięć, wyobraźnię, logikę i poprawia koncentrację. Psycholodzy, pedagodzy i inni “ludzie, którzy wiedzą” twierdzą, że muzyka jest ważna również w rozwoju emocjonalnym dziecka. Cóż, z tego, co widziałam, afrykańskie rytmy świetnie się do tego nadają.

Już po kilku minutach magicznego wprowadzenia w sekrety życia afrykańskiej wioski, wszyscy zarówno dzieci jak i ich rodzice, zapomnieliśmy o hamujących nas barierach, a nawet o przyzwoitości i spontanicznie wystukiwaliśmy bez opamiętania południowe rytmy śpiewając piosenki w swahili zachęcani przez muzyków zabawnymi okrzykami typu: “Zróbcie wielki hałas owocami, wiosko!”. Przez prawie godzinę czuliśmy się jak małe plemię, które przeżywa fantastyczną przygodę w nieznanej krainie i jedynie nasze białe twarze przypominały, że znaleźliśmy się w tej bajce tylko na chwilę. A szkoda...

Mama Afrika

P.S. Chciałam opublikować ten tekst wczoraj wieczorem, ale zasnęłam z Nicko oglądając Bolka i Lolka... tacy byliśmy zmęczeni kilkudniową wycieczką...

10 komentarzy:

  1. Studiowałem w Warszawie i byłam pod ogromnym wrażeniem na ile sposobów można tam spędzać czas. Wróciłam jednak na swoją wieś :) a tu totalny spokój, układanie psów i piejące koguty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę, Warszawa daje dużo możliwości. Chociaż szczerze mówiąc cieszę się, że wychowuję dziecko na wsi (tak jak ty) i tylko czasami tam sobie wpadam :)

      Usuń
  2. Pisałam już komentarz, ale chyba się nie zapisało, więc jeszcze raz:)
    Ja mieszkam w Warszawie i wolałabym uciec gdzieś na wieś, rodzice mieszkają pod Piasecznem i za każdym razem jak wracamy od nich do warszawy, to aż się płakać chce... no cóż, może kiedyś się przeprowadzimy. A do Teatru Małego Widza, też często chodzę, ale chyba cię nie widziałam :) Szkoda, że nie ma spektakli w tygodniu (ja nie pracuję, więc z chęcią bym się przeszła w tygodniu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli byłaś w ostatnią niedzielę na 10.30, to napewno się widziałyśmy ;) natomiast w tygodniu możesz skoczyć do 100 pociech, ul. Freta 20/24a, moim zdaniem fantastyczne miejsce dla mam z dziećmi ;) Może kiedyś się tam spotkamy...

      Usuń
  3. :D super :) no ale co Warszawka, to Warszawka :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na weekend idealna, na codzień nie wiem, ale chętnie bym się dowiedziała od innych mam ;)

      Usuń
  4. Przyznam się do czegoś- w życiu nie byłam w Warszawie, ale wszystko przede mną:). Jestem ze Sląska i jakoś zawsze było mi nie po drodze ze stolicą. Muszę więc nadrobić zaległości:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to teraz masz jeszcze jeden powód, żeby tam pojechać :)

      Usuń
  5. Co do muzyki, to u nas w Łodzi Filharmonia organizuje warsztaty muzyczne dla dzieci. Mój Kuba je uwielbia -

    http://filharmonia.lodz.pl/PL/Repertuar/KoncertyDlaDzieci/Default.aspx

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, przyznaję, że trochę ci zazdroszczę, bo u mnie nie ma nic takiego dla małych dzieci, więc korzystam tylko jak jestem w Wawie...

      Usuń